מנהרות רכבת ומנהרות רכב הינן חללים תת קרקעיים אשר בעת שרפה הינם צפויים לעומסי חום גבוהים מאשר קיימים בשרפות צלוליטיות.
עקומות השרפה במנהרה הינן יחודיות למנהרות, כגון: שרפה הידרוקרבונטית, שרפת RWS, שרפת RABT ועוד.
עוצמת השריפה גורמת לתהליך מסוכן באלמנטי הבטון – SPALING או שיחול בעברית, השרפה גורמת לרתיחת המים החופשיים הנמצאים בתוך שכבת הבטון החיצונית וזו הופכת לקיטור המפוצץ את שכבת הבטון.
עקב תהליך זה נחשפים מוטות הזיון או כבלי הזיון הנמצאים באלמנט הנושא – קורה או קיר. חשיפת הזיון לחום השרפה גורם לירידת חוזק הפלדה למשיכה ועקב כך עלול לגרום לכשל האלמנט הנושא.
יישום של לוחות חסיני אש למיגון הבטון, כגון: פרומטקט PRIMATECT או יישום צבע תופח ייעודי למיגון בטון או צמנט מותז למיגון הבטון יבודדו את החומר מחום השרפה ויעכבו את הכשל לשל האלמנט.
שיפור עמידות האש לבטון במנהרה הינו חלק חשוב בתכנון עמידות האש של המנהרה ומחויב בתקינה העולמית.